Robot als leerobject

De IPAL robot is niet alleen als leermiddel, maar ook als leerobject te gebruiken. Het is namelijk meer dan een plastic omhulsel. Onder het omhulsel schuilen vele technische componenten. Sensoren, motoren, luidsprekers, camera’s, microfoons en chips die allemaal met elkaar in verbinding staan. De robot doet echter niets als hij niet geprogrammeerd wordt. Met behulp van programmatuur op basis van leermethodes kan je de robot als leermiddel gebruiken.

Leren over een robot

IPAL is te gebruiken om te leren programmeren en om te leren ‘sleutelen’ aan de technische componenten van de robot. Studenten van het (v)mbo, hbo of wo kunnen de robot gebruiken om zo het vak robotica of aanverwante technische vakken te leren. Maar ook het opdoen van ervaring met technologie voor de minder technische studies is goed haalbaar met deze robot.

Van basisschool tot wo

IPAL is uitstekend geschikt om kinderen enthousiast te maken voor techniek. Wordt de robot in het basisonderwijs ingezet voor simpele programmeeropdrachten, in het wo kunnen er uitdagende oplossingen voor maatschappelijke problemen mee gecreëerd worden. Nu er steeds meer scholen bezig zijn met het enthousiasmeren van leerlingen voor een technische opleiding, is de IPAL een robot die eigenlijk niet langer meer mag ontbreken.

 

Dit wil ik!